Donanımlı depolama sistemlerimiz aracığıyla ürünlerinizin en kısa sürede sorunsuz bir şekilde dağıtımını sağlamaktayız.
Perakende Lojistiği ve FMCG Nedir?
Perakende sektörü hem stratejik hem de finansal bakımdan en önemli sektörlerden biridir. Ülkelerin refah düzeyini belirlemede yadsınamaz bir rol oynamanın yanısıra, çok geniş bir alanı kapsadığından dolayı toplumların kesintisiz şekilde ihtiyacı olan bir yapıya bürünmüştür.
Perakendecilik, lojistik alanındaki terminolojik anlamı itibariyle ürünlerin nihai tüketiciye ulaşmasını sağlamakta ve dağıtım sürecinin en son aşamasını ele almaktadır. Perakendecilik sektöründe ürünlerin tüketicilerle olan buluşması genellikle mağazalar, market zincirleri ve bakkallar aracılığıyla gerçekleşir.
Perakendeciliğin sağladığı hizmetlere marketlerde veya mağazalarda ulaşabilmek için, çok iyi bir süreç planlaması gerekir. Bu noktadan itibaren perakende lojistiği işleri devralmakta ve gerekli süreçlerin zamanında ve eksiksiz olarak tamamlanması için çözümler sunmaktadır.
Perakende lojistiğinin temel amacı, çeşitli sektörlerce talep edilen ve dolayısıyla insanlar tarafından tüketimi üst düzeyde olan çeşitli ürünlerin veya hizmetlerin en birinci aşamadan, yani üretim aşamasından, başlayarak en son aşama olan tüketiciye ulaşma durumuna kadar en verimli şekilde taşınmasını, depolanmasını, denetlenmesini ve tüm bu süreçlerin planlanmasını sağlamaktır.
Perakendecilik sektörüne sağladığı faydalardan dolayı lojistik alanının perakende lojistiği kısmı, bu yolculuk için vazgeçilemez bir tamamlayıcı haline gelmiştir.
Sektörün bu kısmında etkili olan bir diğer etken ise FMCG’dir. İngilizce anlamı “Fast Moving Consumer Goods” olan FMCG kavramı, hızlı tüketim malları anlamına gelmektedir. Hızlı tüketim malları dendiğinde gıda, tütün, kağıt, reçetesiz eczane ilaçları ya da kişisel bakım ürünleri akla ilk gelen şeyler olmalıdır. FMCG, bu tip ürünlerin kategorize edilmesini sağlayan bir terimdir.
Bu ürünlere olan talep, dünya çapında artarak devam etmekte ve bu yüzden de taleplerin hızlıca karşılanması gerekir. Perakende lojistiği olmadan talepler karşılanamaz, küçük ya da büyük çaplı krizler yaşanabilir.
Perakende Lojistiğinde Sunduğumuz Fırsatlar
- Katma değerli hizmetlerle ürünlerin dolaşım süresini en aza indirmek,
- Üretim ve dağıtım aşamasındaki verimliliği yükseltmek,
- Kusursuz risk yönetimiyle süreç boyu oluşabilecek sorunlar için önlemler almak,
- Süregelen ve yerleşik hale gelmiş problemleri çözüme ulaştırmak,
- Tedarik zincirine esneklik katmak,
- Lojistik maliyetini en aza indirmek,
- Envanter verilerinin güncel tutulabilmesini sağlamak,
- Periyodik stok kontrolleri gerçekleştirmek,
- Materyal yönetiminin geliştirilmesine katkı sağlamak.
Perakende Lojistiği Hizmetlerimiz
- Doğru süreç planlaması,
- Ana ürün dolumu,
- Ürün tasarımı ve gerekli materyallerin tedarik edilmesi,
- Sunuma hazır promosyon materyalleri,
- Modül hazırlama,
- Şilink paketleme,
- Yapışkanlı etiket ve etiket uygulamaları,
- Ürün sınıflandırması,
- Yemek takımlarının paketlenmesi,
- Gerekli malzemelerin taşınması ve depolanması,
- Ürünlerin kalite kontrol aşamalarından geçirilmesi,
- Ambalajlama,
- Ürünlerin diğer istasyonlara taşınması,
- Tedarik ve sipariş aşamalarının yönetimi,
- Eş zamanlı bilgi akışı,
- Tedarik zinciri optimizasyonu,
- Katma değerli hizmetler,
- Müşteri danışmanlığı hizmeti.